Straż Miejska zobowiązuje się zapewnić dostępność
swojej strony internetowej
zgodnie z
Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o
dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Data publikacji strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa
jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Na stronie BIP znajdują się dokumenty w postaci Skanów PDF - nie pozwalające na odczyt treści przy użyciu technologii asystujących.
Obrazy zamieszczone w treści stron nie zawierają opisów zawartości - osoby korzystające z technologii asystujących nie odczytają co na nich się znajduje.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o
Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej
strony internetowej
możesz zgłosić na następujące dane kontaktowe:
Dariusz Rębiałkowski
— email:
lub telefonicznie
+48 54 414 43 83
.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej
strony internetowej
lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
swoje imię i nazwisko,
swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin,
do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób.
Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej
strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu,
zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Straż Miejska we Włocławku, ul. Bojańczyka 11/13
Do budynku Straży Miejskiej prowadzi jedno wejście. Wejście to jest usytuowane od ul. Bojańczyka w którym mieści się pomieszczenie dla interesantów oraz Biuro Rzeczy Znalezionych..
1. Opis dostępności wejścia do budynku:
Wejście główne od ul. Bojańczyka 11/13 dostępne dla osób z niepełnosprawnościami. Do budynku można swobodnie podjechać wózkiem inwalidzkim, na parter budynku można dostać się przez drzwi główne (osoby na wózkach inwalidzkich, rodzice z dziećmi w wózku itp.). Drzwi otwierane są ręcznie. Brak opcji wjazdu wózkiem na wyższą kondygnację. Istnieje możliwość umówienia spotkania z urzędnikiem, który znajduje się na niedostępnej kondygnacji. Do wejścia głównego prowadzą schody i umieszczony jest dzwonek.
Biuro Dyżurnego Straży Miejskiej znajduje się po prawej stronie od głównego wejścia na pierwszym piętrze budynku. W razie potrzeby pracownik z wyższej kondygnacji podejdzie do interesanta na parterze.
Brak jest toalety dla osób niepełnosprawnych.
2. Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.
Korytarz na parterze jest dostępny. Dojście/dojazd wózkiem bezpośrednio do budynku. Schody oznaczone są zgodnie z obowiązującymi normami. Brak opcji wjazdu wózkiem na piętro. Istnieje możliwość umówienia spotkania z merytorycznym urzędnikiem, który znajduje się na niedostępnych kondygnacjach. Schody przed budynkiem nie są oznaczone kontrastowo. Szklane drzwi wejściowe nie są oznaczone kontrastowo.
3. Opis dostosowań (np. pochylnie, platformy, informacje głosowe, pętle indukcyjne).
Platforma: brak. Pochylnia: brak. Pętla indukcyjna: brak. Toaleta dostosowana: brak. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a, planów tyflograficznych oraz schematów dotykowych.
4. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Osoby z niepełnosprawnościami mają możliwość zaparkowania swojego pojazdu na miejscu postojowym, wydzielonym i oznaczonym tuż przed budynkiem Straży Miejskiej od strony ul. Bojańczyka. Miejsce postojowe (2x) oznaczone (znak pionowy, koperta wymalowana w kolorze niebieskim) jest w całości dostosowane.
5. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Osoba z psem asystującym może bez przeszkód wejść do budynku Straży Miejskiej. Osoby głuchonieme chcące załatwić sprawy urzędowe w Straży Miejskiej proszone są o zgłoszenie tego faktu, na co najmniej 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Zgłoszenie winno zawierać wskazanie przez osobę głuchoniemą wybranej metody komunikowania się i może nastąpić: - w formie pisemnej poprzez złożenie pisma u Dyżurnego Straży Miejskiej lub przesłanie pisma faksem na numer +48 54 414 40 10, - telefonicznie - za pośrednictwem osoby trzeciej, sprawnej komunikacyjnie, pod nr telefonu Dyżurnego Straży Miejskiej: +48 54 414 44 39 lub +48 533 794 986 - w formie e-mailowej na adres:, Pracownik Straży Miejskiej skontaktuje się z osobą głuchoniemą (w sposób, który został przez nią wskazany) celem ustalenia termin realizacji świadczenia. Świadczenie jest bezpłatne dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
6. Dojazd do budynku Straży Miejskiej:
Autobusem MZK we Włocławku: - liniami autobusowymi nr 3,3A,4,8,10,12,13,14,15,17,19,20,P do przystanku Św. Antoniego 01, - liniami autobusowymi nr 3,3A,4,8,10,12,13,14,15,17,19,20,P do przystanku Św. Antoniego 02, Samochodem: z ulicy Bojańczyka bezpośrednio na parking przy budynku Straży Miejskiej.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 19 sierpnia 2011r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz.U. nr 209, poz.1243), Straż Miejska we Włocławku zapewnia wszystkim zainteresowanym przy załatwieniu spraw urzędowych bezpłatną pomoc tłumacza języka migowego.
Osoby głuchonieme chcące załatwić sprawy urzędowe w Straży Miejskiej proszone są o zgłoszenie tego faktu, na co najmniej 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Zgłoszenie winno zawierać wskazanie przez osobę głuchoniemą wybranej metody komunikowania się i może nastąpić: - w formie pisemnej poprzez złożenie pisma u Dyżurnego Straży Miejskiej lub przesłanie pisma faksem na numer +48 54 414 40 10, - telefonicznie - za pośrednictwem osoby trzeciej, sprawnej komunikacyjnie, pod nr telefonu Dyżurnego Straży Miejskiej: +48 54 414 44 39 lub +48 533 794 986 - w formie e-mailowej na adres:, Pracownik Straży Miejskiej skontaktuje się z osobą głuchoniemą (w sposób, który został przez nią wskazany) celem ustalenia termin realizacji świadczenia. Świadczenie jest bezpłatne dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Dostępne metody komunikowania się:
polski język migowy (PJM),
system językowo migowy (SJM),
sposób komunikowania się osób głuchoniemych (SKOGN).
„Rozbudowa i modernizacja Systemu Regionalnego Biuletynu Informacji Publicznej Województwa Kujawsko-Pomorskiego” realizowana w ramach Projektu „Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0", współfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020 i ze środków budżetu Województwa Kujawsko-Pomorskiego
Strona używa plików cookies w celu poprawnego korzystania z serwisu.
Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia.
Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody.
Dowiedz się więcej o tym, jak używamy plików cookies z
.
Witamy w nowym Biuletynie Informacji Publicznej
W związku z uruchomieniem nowego Biuletynu Informacji Publicznej Straży Miejskiej we Włocławku informujemy, że wszelkie dane umieszczone do 30 sierpnia 2023 roku na poprzedniej wersji Biuletynu nadal są dostępne w archiwum pod adresem: http://archiwum-bip-sm.um.wlocl.pl