Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Deklaracja dostępności

Straż Miejska zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej bip-sm.um.wlocl.pl.

  • Data publikacji strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.


Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2


Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić na następujące dane kontaktowe: Dariusz Rębiałkowski — email: drebialkowski@um.wloclawek.pl lub telefonicznie +48 54 414 43 83 .

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.


Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszej jednostki:

  • Adres: Bojańczyka 11/13, 87-800 Włocławek,
  • E-mail: .

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl .

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.


Pozostałe informacje


Dostępność architektoniczna

Straż Miejska we Włocławku, ul. Bojańczyka 11/13

  Do budynku Straży Miejskiej  prowadzi jedno wejście. Wejście to jest usytuowane od ul. Bojańczyka w którym mieści się pomieszczenie dla interesantów oraz Biuro Rzeczy Znalezionych..


 1. Opis dostępności wejścia do budynku: 


  Wejście główne od ul. Bojańczyka 11/13 dostępne dla osób z niepełnosprawnościami. Do budynku można swobodnie podjechać wózkiem inwalidzkim,  na parter budynku  można dostać się przez drzwi główne (osoby na wózkach inwalidzkich, rodzice z dziećmi w wózku itp.). Drzwi otwierane są ręcznie. Brak opcji wjazdu wózkiem na wyższą kondygnację. Istnieje możliwość umówienia spotkania z urzędnikiem, który znajduje się na niedostępnej kondygnacji. Do wejścia głównego prowadzą schody i umieszczony jest dzwonek.

 Biuro Dyżurnego Straży Miejskiej znajduje się po prawej stronie od  głównego wejścia na pierwszym piętrze budynku. W razie potrzeby pracownik z wyższej kondygnacji podejdzie do interesanta na parterze.

Brak jest toalety dla osób niepełnosprawnych.  


2. Opis dostępności korytarzy, schodów i wind. 

Korytarz na parterze jest dostępny. Dojście/dojazd wózkiem bezpośrednio   do budynku. Schody  oznaczone są zgodnie z obowiązującymi normami. Brak opcji wjazdu wózkiem na piętro. 
Istnieje możliwość umówienia spotkania z merytorycznym urzędnikiem, który znajduje się na niedostępnych kondygnacjach. Schody przed budynkiem nie są oznaczone kontrastowo. Szklane drzwi wejściowe nie są oznaczone kontrastowo.


3. Opis dostosowań (np. pochylnie, platformy, informacje głosowe, pętle indukcyjne). 

Platforma: brak.  
Pochylnia: brak. 
Pętla indukcyjna: brak. 
Toaleta dostosowana: brak. 
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a, planów tyflograficznych oraz schematów dotykowych. 


4. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych. 

Osoby z niepełnosprawnościami mają możliwość zaparkowania swojego pojazdu na miejscu postojowym, wydzielonym i oznaczonym tuż przed budynkiem Straży Miejskiej od strony ul. Bojańczyka. Miejsce postojowe (2x) oznaczone (znak pionowy, koperta wymalowana w kolorze niebieskim) jest w całości dostosowane. 

5. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.  Osoba z psem asystującym może bez przeszkód wejść do budynku Straży Miejskiej.
Osoby głuchonieme chcące załatwić sprawy urzędowe w Straży Miejskiej proszone są o zgłoszenie tego faktu, na co najmniej 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Zgłoszenie winno zawierać wskazanie przez osobę głuchoniemą wybranej metody komunikowania się i może nastąpić:
- w formie pisemnej poprzez złożenie pisma u Dyżurnego Straży Miejskiej lub  przesłanie pisma faksem na numer +48 54 414 40 10,
- telefonicznie - za pośrednictwem osoby trzeciej, sprawnej komunikacyjnie, pod nr telefonu Dyżurnego Straży Miejskiej: +48 54 414 44 39 lub  +48 533 794 986 
- w formie e-mailowej na adres:
,
Pracownik Straży Miejskiej skontaktuje się z osobą głuchoniemą (w sposób, który został przez nią wskazany) celem ustalenia termin realizacji świadczenia.
Świadczenie jest bezpłatne dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.


6.  Dojazd do budynku Straży Miejskiej:

Autobusem MZK we Włocławku:
 -  liniami autobusowymi   nr 3,3A,4,8,10,12,13,14,15,17,19,20,P do przystanku Św. Antoniego 01,
-  liniami autobusowymi   nr 3,3A,4,8,10,12,13,14,15,17,19,20,P do przystanku Św. Antoniego 02,
Samochodem: z ulicy Bojańczyka bezpośrednio na parking przy budynku Straży Miejskiej.


Dostępność komunikacyjno-informacyjna

W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 19 sierpnia 2011r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz.U. nr 209, poz.1243), Straż Miejska we Włocławku zapewnia wszystkim zainteresowanym przy załatwieniu spraw urzędowych bezpłatną pomoc tłumacza języka migowego.
Osoby głuchonieme chcące załatwić sprawy urzędowe w Straży Miejskiej proszone są o zgłoszenie tego faktu, na co najmniej 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Zgłoszenie winno zawierać wskazanie przez osobę głuchoniemą wybranej metody komunikowania się i może nastąpić:
- w formie pisemnej poprzez złożenie pisma u Dyżurnego Straży Miejskiej lub  przesłanie pisma faksem na numer +48 54 414 40 10,
- telefonicznie - za pośrednictwem osoby trzeciej, sprawnej komunikacyjnie, pod nr telefonu Dyżurnego Straży Miejskiej: +48 54 414 44 39 lub  +48 533 794 986 
- w formie e-mailowej na adres:
,
Pracownik Straży Miejskiej skontaktuje się z osobą głuchoniemą (w sposób, który został przez nią wskazany) celem ustalenia termin realizacji świadczenia.
Świadczenie jest bezpłatne dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Dostępne m
etody komunikowania się:

  • polski język migowy (PJM),
  • system językowo migowy (SJM),
  • sposób komunikowania się osób głuchoniemych (SKOGN).
Znak projektu Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0, znak Fundusze Europejskie, znak barw Rzeczypospolitej Polskiej, znak Województwa Kujawsko-Pomorskiego, znak Unii Europejskiej Znak projektu Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0, znak Fundusze Europejskie, znak barw Rzeczypospolitej Polskiej, znak Województwa Kujawsko-Pomorskiego, znak Unii Europejskiej

„Rozbudowa i modernizacja Systemu Regionalnego Biuletynu Informacji Publicznej Województwa Kujawsko-Pomorskiego” realizowana w ramach Projektu „Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0", współfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020 i ze środków budżetu Województwa Kujawsko-Pomorskiego