- Nabór Pracowników
- Nabór kandydatów na stanowisko urzędnicze Główny Księgowy
Nabór kandydatów na stanowisko urzędnicze Główny Księgowy
a) ukończone ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i co najmniej 3 lata praktyki w księgowości,
b) ukończona średnia, policealna lub pomaturalna szkoła ekonomiczna i co najmniej 6 lat praktyki w księgowości,
c) jest się wpisanym do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
d) posiadanie certyfikatu księgowego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwa kwalifikacyjnego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydanego na podstawie odrębnych przepisów.
2. Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku,
3. Nieposzlakowana opinia,
4. Obywatelstwo polskie,
5. Pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,
6. Niekaralność za przestępstwa: przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo karne skarbowe oraz za przestępstwa popełnione umyślnie,
2. Znajomość ustawy o Finansach publicznych.
3. Znajomość ustawy o Rachunkowości.
4. Znajomość ustawy o Zakładowym Fundusz Świadczeń Socjalnych.
5. Znajomość ustawy o Rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób Niepełnosprawnych.
6. Znajomość zagadnień rachunkowości budżetowej.
7. Znajomość przepisów samorządowych.
8. Znajomość przepisów podatkowych.
9. Znajomość przepisów płacowych.
10. Znajomość przepisów ZUS,
11. Znajomość ustawy o Zamówieniach publicznych,
12. Znajomość obsługi programów komputerowych, w tym finansowo- księgowych
(ENOVA365, SYMFONIA, Płatnik ).
13. Preferowane doświadczenie w pracy w księgowości w jednostkach budżetowych.
14. Umiejętność pracy w zespole,
15. Dyspozycyjność, rzetelność, odpowiedzialność.
2.Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi.
3.Dokonywanie wstępnej kontroli:
a)zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
b)kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
4.Kontrola legalności dokumentów finansowych dotyczących realizacji budżetu.
5.Składanie podpisu na dokumentach stwierdzających dokonanie czynności prawnych mogących spowodować zobowiązania pieniężne jednostki.
6.Opracowanie zasad sporządzania, przyjmowania, obiegu i przechowywania dokumentów finansowych.
7.Opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości.
8.Współdziałanie z bankiem i organami skarbowymi.
9.Przygotowywanie projektów planów finansowych w/w jednostki, a także zmiany w ciągu roku budżetowego.
10.Sporządzanie sprawozdawczości i bilansu w/w jednostki.
11.Dekretacja wyciągów bankowych, raportów kasowych i sporządzanie wewnętrznej dokumentacji księgowej.
12.Prowadzenie księgi głównej i analitycznej.
13.Prowadzenie ewidencji kosztów.
14.Przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych.
15.Współdziałanie ze Skarbnikiem Miasta w zakresie opracowywania projektu budżetu jednostki poprzez planowanie potrzeb rzeczowych i finansowych dotyczących prowadzonych działań.
16 Prowadzenie ewidencji środków trwałych i wyposażenia jednostki Straży Miejskiej.
17. Organizowanie inwentaryzacji środków trwałych i przedmiotów nietrwałych.
18. Prowadzenie rejestrów VAT i raportowanie za pomocą JPK.
19. Realizacja innych działań w zakresie uregulowanym odrębnymi przepisami.