Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Kierownicy komórek organizacyjnych

Kierownicy komórek organizacyjnych Straży Miejskiej.
 
Naczelnicy i Kierownicy komórek organizacyjnych wykonują uprawnienia bezpośredniego przełożonego w stosunku do podlegających im pracowników, kierują z upoważnienia Komendanta określonymi odcinkami działalności Straży i zapewniają prawidłową realizację powierzonych zadań.
 
Do wspólnych zadań komórek organizacyjnych Straży należy w szczególności:
  • prowadzenie spraw w zakresie swojej właściwości;

  • przygotowywanie projektów korespondencji w zakresie spraw przekazywanych do realizacji;

  • prowadzenie rejestrów i ewidencji związanych z działalnością Straży w zakresie swojej właściwości;

  • przygotowywanie okresowych ocen, analiz, informacji i sprawozdań oraz innych materiałów na polecenie bezpośrednich przełożonych;

  • współdziałanie w sprawach, które wymagają uzgodnień między komórkami organizacyjnymi.

 
Naczelnik Wydziału Patrolowo — Interwencyjnego
 
Tomasz Piotrowski
 
 
Naczelnik Wydziału Patrolowo — Interwencyjnego podlega bezpośrednio Zastępcy Komendanta.

Do zadań Wydziału Patrolowo-Interwencyjnego należy w szczególności:
  • ochrona spokoju i porządku w miejscach publicznych, przeciwdziałanie popełnianiu wykroczeń i przestępstw oraz ujawnianie, zapobieganie i zwalczanie zjawisk o charakterze kryminogennym, współdziałanie w tym zakresie z innymi służbami, instytucjami i organizacjami;

  • organizowanie służby patrolowo – interwencyjnej;

  • kontrola ruchu drogowego – w zakresie określonym w przepisach o ruchu drogowym;

  • ochrona porządku publicznego podczas zgromadzeń i imprez publicznych we współdziałaniu z organizatorem i innymi służbami;

  • zabezpieczanie miejsc przestępstw, katastrof lub innych podobnych zdarzeń do momentu przybycia właściwych służb, a także w miarę możliwości ustalenie świadków zdarzenia;

  • współdziałanie z właściwymi podmiotami w zakresie ratowania życia i zdrowia obywateli, pomocy w usuwaniu awarii technicznych i skutków klęsk żywiołowych oraz innych miejscowych zagrożeń;

  • udzielanie asysty innym podmiotom i osobom w zakresie wynikającym z właściwych przepisów;

  • wykonywanie zadań w zakresie ochrony obiektów komunalnych i urządzeń użyteczności publicznej;

  • doprowadzanie osób nietrzeźwych do miejsca ich zamieszkania, jednostki policji bądź przekazywanie ich pod opiekę służb medycznych, jeżeli osoby te swoim zachowaniem dają powód do zgorszenia w miejscu publicznym, znajdują się w okolicznościach zagrażających ich życiu lub zdrowiu albo zagrażają życiu i zdrowiu innych osób;

  • konwojowanie dokumentów, przedmiotów wartościowych lub całości pieniężnych dla potrzeb Gminy Miasto Włocławek;

  • informowanie społeczności lokalnej o stanie i rodzajach zagrożeń;

  • kontrolowanie i egzekwowanie przestrzegania zasad pozbywania się nieczystości stałych i ciekłych z terenów nieruchomości;

  • kontrolowanie właścicieli nieruchomości pod kątem spalania odpadów;

  • współdziałanie z przedstawicielami publicznego transportu zbiorowego w zakresie określonym odrębnymi przepisami;

  • wykonywanie zadań na rzecz ochrony zwierząt, przeciwdziałanie zagrożeniom dla życia i zdrowia ludzi w związku z utrzymywaniem zwierząt domowych, egzekwowanie obowiązku ich humanitarnego traktowania;

  • prowadzenie czynności wyjaśniających w sprawach o wykroczenia;

  • sprawowanie nadzoru merytorycznego nad czynnościami wyjaśniającymi w sprawach o wykroczenia, w tym prawidłowości wypełniania przez strażników formularzy mandatów karnych;

  • zapewnienie ładu i porządku publicznego oraz bezpieczeństwa uczniów w bezpośredniej bliskości placówek oświatowych znajdujących się w rejonach służbowych;

  • kontrola punktów zbierania odpadów metali w zakresie i na zasadach określonych w odrębnych przepisach;

  • wykonywanie innych obowiązków wynikających z Regulaminu pełnienia służby patrolowej i innych zarządzeń Komendanta oraz poleceń bezpośrednich przełożonych.


Naczelnik Wydziału Służb Dyżurnych i Prewencji
 
Piotr Siębida
 
 
Naczelnik Wydziału Służb Dyżurnych i Prewencji podlega bezpośrednio Komendantowi.

Do zadań Wydziału Służb Dyżurnych i Prewencji należy w szczególności:
  • organizowanie i zapewnienie ciągłości:

    • służby dyżurnej Straży,

    • obsługi stanowiska monitoringu wizyjnego;

    • działalności dydaktycznej i prewencyjnej z dziećmi i młodzieżą;

  • koordynowanie działań, nadzorowanie oraz kontrolowanie wykonywania zadań przez strażników pełniących służbę na terenie miasta;

  • przyjmowanie zgłoszeń przez dyżurnych dotyczących zdarzeń mających znamiona przestępstwa lub wykroczenia albo o innym charakterze, dokumentowanie ich oraz podejmowanie odpowiednich działań przy pomocy strażników pełniących służbę lub informowanie o nich dyżurnego jednostki Policji lub innych służb ratowniczych;

  • obserwowanie i rejestrowanie zdarzeń w miejscach publicznych przez obsługę monitoringu, informowanie dyżurnego jednostki celem podjęcia działań przez strażników pełniących służbę w terenie;

  • obsługiwanie baz informatycznych dostępnych na stanowisku dyżurnego i udostępnianie strażnikom informacji niezbędnych do wykonania czynności służbowych i upoważnionym podmiotom tj. policji, prokuraturze, sądom;

  • wykonywanie czynności dyspozytorskich i nadzorowanie w odpowiednim zakresie wykorzystywania pojazdów służbowych Straży;

  • nadzorowanie przechowywania w Komendzie Straży broni palnej, technicznych środków przymusu bezpośredniego i środków łączności oraz innych elementów wyposażenia a także sprawowanie specjalnego dozoru nad obiektami Straży - kontrolowanie zabezpieczenia pomieszczeń i taboru samochodowego pod nieobecność koordynatora zmiany;

  • informowanie społeczności lokalnej o stanie i rodzajach zagrożeń, a także inicjowanie i uczestnictwo w działaniach mających na celu zapobieganie popełnianiu przestępstw i wykroczeń oraz zjawiskom kryminogennym, współdziałanie w tym zakresie z odpowiednimi instytucjami samorządowymi, placówkami oświatowymi i organizacjami społecznymi;

  • koordynowanie i organizowanie służby patrolu szkolnego;

  • przygotowywanie informacji na temat bieżącej działalności Straży, realizowanych programów profilaktycznych i wyników działań oraz współdziałanie w tym zakresie z lokalnymi mediami;

  • sprawowanie nadzoru merytorycznego nad czynnościami wyjaśniającymi w sprawach o wykroczenia (w tym prawidłowości wypełniania przez strażników formularzy mandatów karnych), prowadzenie rejestru i sporządzanie oraz kierowanie na podstawie imiennego upoważnienia Komendanta wniosków o ukaranie do sądu, wykonywanie czynności oskarżyciela przed sądem i wnoszenie środków odwoławczych w sprawach o wykroczenia;

  • prowadzenie ewidencji wyników działalności Straży oraz opracowywanie analiz w tym zakresie;

  • wykonywanie zadań służby Dyżurnej Miejskiego Centrum Zarządzania Kryzysowego w oparciu i zakresie określonym w odrębnych przepisach, w tym w odpowiednim zarządzeniu Prezydenta Miasta Włocławek;

  • wykonywanie innych obowiązków wynikających z zarządzeń Komendanta oraz poleceń przełożonych służbowych.

 
Kierownik Zespołu Administracyjnego, Kadr i Płac
 
Dariusz Rębiałkowski
 

Kierownik Zespołu Administracyjnego, Kadr i Płac podlega bezpośrednio Komendantowi.

Do zadań Zespołu Administracyjnego, Kadr i Płac należy w szczególności.
  • obsługa organizacyjno — biurowa Straży;

  • nadzór nad eksploatacją obiektów, wyposażenia pomieszczeń, środków transportu, innych urządzeń technicznych i informatycznych oraz utrzymanie ich u należytym stanie technicznym,

  • zakup środków, materiałów i usług niezbędnych do wykonywania zadań przez Straż;

  • prowadzenie spraw związanych z planowaniem i realizacją inwestycji, zgodnie z przepisami o zamówieniach publicznych;

  • prowadzenie spraw z zakresu gospodarki umundurowaniem, uzbrojeniem, środkami łączności i wyposażeniem specjalnym;

  • utrzymanie porządku i czystości oraz należytego zabezpieczenia przeciwpożarowego w obiektach Straży;

  • prowadzenie spraw pracowniczych i socjalnych;

  • naliczanie i rozliczanie wynagrodzeń oraz innych świadczeń należnych pracownikom;

  • współpraca z Urzędem Skarbowym i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych w zakresie rozliczeń zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych oraz składek na ubezpieczenie społeczne,

  • organizowanie i koordynowanie szkoleń i doskonalenia zawodowego pracowników;

  • prowadzenie spraw dotyczących ewidencji i obiegu korespondencji oraz archiwizacji dokumentów;

  • prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem i rozliczaniem druków mandatów karnych oraz innych druków ścisłego zarachowania;

  • prowadzenie spraw z zakresu działania Biura Rzeczy Znalezionych.

 
Główny Księgowy – Kierownik Zespołu Finansowo – Księgowego
 
Anna Wesołowska
 

Główny Księgowy – Kierownik Zespołu Finansowo – Księgowego podlega bezpośrednio Komendantowi.

Do zadań Zespołu Finansowo – Księgowego należy w szczególności.
  • prowadzenie rachunkowości jednostki zgodnie z przepisami ustawy o finansach publicznych oraz ustawy o rachunkowości, w tym m in :

    • prowadzenie ksiąg rachunkowych,

    • wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,

    • dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym oraz kompletności i rzetelności dokumentacji dotyczących tych operacji;

  • sporządzanie sprawozdań finansowych oraz innych w zakresie działania jednostki;

  • opracowywanie projektu planu finansowego jednostki i jego zmian;

  • dokonywanie analizy wykonywania planu finansowego;

  • sporządzanie sprawozdań budżetowych z zakresu wykonywania budżetu jednostki;

  • nadzór merytoryczny w zakresie rozliczeń z tytułu wynagrodzeń pracowników jednostki.

Znak projektu Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0, znak Fundusze Europejskie, znak barw Rzeczypospolitej Polskiej, znak Województwa Kujawsko-Pomorskiego, znak Unii Europejskiej Znak projektu Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0, znak Fundusze Europejskie, znak barw Rzeczypospolitej Polskiej, znak Województwa Kujawsko-Pomorskiego, znak Unii Europejskiej

„Rozbudowa i modernizacja Systemu Regionalnego Biuletynu Informacji Publicznej Województwa Kujawsko-Pomorskiego” realizowana w ramach Projektu „Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0", współfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020 i ze środków budżetu Województwa Kujawsko-Pomorskiego